Wizytówka jest estetyczną formą wykorzystaną po to, aby zaprezentować jakąś firmę lub osobę. Jeśli więc prowadzimy biuro, powinniśmy zatroszczyć się o wizytownik choćby po to, aby w ekspresowym tempie natrafić na interesującego nas usługodawcę. Kiedy jednak lepiej zainwestować w wizytownik obrotowy idealny na biurko, kiedy w skórzany, a kiedy w metalowy? Okazuje się, że na tego rodzaju pytania nie ma jednej tylko odpowiedzi.
Najpopularniejsze wizytowniki w biurze
Nie ma jednego tylko typu wizytowników, z jakimi możemy mieć do czynienia w biurze. Oczywiście, najpopularniejsze wydają się w tym kontekście wizytowniki obrotowe, a więc takie, dzięki którym możliwe staje się uporządkowanie wizytówek z wykorzystaniem specjalnych kart indeksowych. Takie rozwiązanie spodoba się zwłaszcza osobom, które cenią swój czas, pozwala bowiem na szybkie i łatwe odnalezienie niezbędnej w danym momencie karty biznesowej. Co warte podkreślenia, wizytowniki tego rodzaju charakteryzują się imponującą pojemnością, z powodzeniem pomieszczą więc nawet 500 kart. Wizytownik nie tylko trzyma je zresztą w jednym miejscu, ale także chroni przed zniszczeniem. Jeszcze inną opcją, cieszącą się jednak wcale nie mniejszą popularnością, jest wizytownik zgrzewany, a więc taki, który sprawdzi się znakomicie nie tylko na półce, ale nawet w szufladzie biurka.
Taka płaska, bardzie książkowa, wersja, nie jest przecież wcale mniej atrakcyjna, jeśli zależy nam na uporządkowaniu posiadanych przez nas danych. Tu na uwagę zasługuje także to, że wizytowniki w takiej formie charakteryzują się także wysokiej jakości, usztywnionymi okładkami. Również tego rodzaju zabezpieczenie zwraca na siebie uwagę, pozwala bowiem mieć pewność, że miejsce, w którym przechowujemy dane o klientach i kontrahentach, nie ulegnie szybko uszkodzeniu.
Obecnie w sprzedaży dostępne są wizytowniki, które mogą pomieścić nawet 500 kart, dobrze jednak zdawać sobie sprawę z tego, że im będzie ich więcej, tym grubszy będzie sam wizytownik, to zaś może prowadzić do osłabienia jego walorów wizualnych. Jeszcze innym rozwiązaniem jest plastikowy stojak, choć musimy liczyć się z tym, że mamy w jego przypadku do czynienia z wizytownikiem, które nie należy do najwygodniejszych. Jego miejsce zawsze znajduje się na biurku i trudno liczyć na to, że uda się go zabrać na spotkanie z klientem.
Kiedy przyda się nam wizytownik?
Obecne w biurach wizytowniki mają sporo zastosowań. Na pierwszy plan wysuwa się to, że jest to znakomite rozwiązanie, gdy chcemy jak najszybciej dostać się do wizytówek należących do naszych partnerów biznesowych. Nie bez znaczenia jest jednak i to, że mamy do czynienia z rozwiązaniami, które poza funkcją praktyczną mają do spełnienia także tą, którą można określić jako estetyczną. Znakomicie wpisują się w przestrzeń biurową i stanowią trudną do przeoczenia ozdobę. Doskonałym przykładem może być w tym kontekście wizytownik książkowy, który można umieścić w biurowej biblioteczce. Także wizytowniki kieszonkowe podnoszą często prestiż, trudno bowiem o lepsze rozwiązanie na spotkaniach branżowych i konferencjach.